Так, в 9-му класі ДПА з англійської мови проводиться в письмовій формі та складатиметься з 3-х частин:
- аудіювання;
- читання;
- використання мови.
«Торік ми вперше зробили аудіювання частиною тесту ЗНО з іноземних мов. Насамперед, щоб перевірити, наскільки учень не просто завчив матеріал, а й може ним користуватися, щоб вільно орієнтуватися в іншомовному середовищі. Звісно, ми почули багато критики щодо цього рішення, зокрема, що діти були не готові до такого формату тесту. Тож щоб ця підготовка була поетапною, з цього року частину аудіювання матимуть і завдання ДПА з іноземної мови в 9-му класі. І я хочу нагадати, що за чинними освітніми програмами аудіювання є частиною семестрового контролю з іноземних мов. Розуміння мови на слух – це частина стандарту міжнародних мовних тестів, і воно не має бути сюрпризом для наших учнів», – пояснив заступник Міністра освіти і науки Вадим Карандій.
Матеріали для ДПА з іноземної мови в 9-му класі готуватиме вчитель. Завдання мають відповідати рівню А2+ для тих класів, що вивчають мову на рівні стандарту, та рівню В1 для класів з поглибленим вивченням іноземних мов. На їх виконання учень матиме 60 хвилин.
Матеріали для аудіювання мають містити аудіозапис тексту та одне післятекстове завдання. Теми повинні стосуватися щоденних ситуацій спілкування і відповідати віковим особливостям та інтересам учнів 9-их класів. Це, наприклад, може бути фрагмент радіо-програми, прогноз погоди, опис чогось, телефонні перемовини тощо.
Для рівня стандарту аудіотекст має бути тривалістю 1-2 хвилини, для поглибленого вивчення – 3-4 хвилини. Учні прослуховують запис двічі, після чого виконують завдання до нього.
МОН радить добирати матеріали для ДПА з відкритих джерел, зокрема, з використанням низки ресурсів, зазначених у методичних рекомендаціях. У цьому ж документі є докладні вимоги до інших частин атестації з іноземної мови.
Для учнів 11-х класів, як і торік, ДПА з іноземної мови буде предметом на вибір та відбуватиметься в формі ЗНО. Сертифікаційна робота з англійської (французької, німецької, іспанської) мови налічує 59 завдань різних форм та складається з чотирьох частин:
«Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань)
«Читання» (22 завдання)
«Використання мови» (20 завдань)
«Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).
У тесті будуть завдання двох рівнів складності: стандарту та профільного. Учні, що вивчали іноземну мову на рівні стандарту або академічному рівні, мають під час реєстрації на ЗНО зазначити рівень «стандарту» (вони отримують оцінку за ДПА за виконання частини тесту, яка відповідає рівню стандарту або академічному). Ті ж, хто вивчав мову на профільному рівні, мають зазначати рівень складності завдань «профільний» (такі учні отримують оцінку за ДПА за результатами виконання завдань усього тесту).
Як краще
підготуватися до ДПА
1. Приберіть
усе зайве і те, що відволікає вашу увагу від безпосередньої мети – підготовки
до іспиту.
Заховайте від
себе книжки, диски, телепрограму, відключить телефон. Суворо скажіть собі: з
9-ої до 12-ої дня я повинен вивчити стільки-то.
2. Почніть
вчити з важких, незрозумілих тем, а легкі залишайте під кінець.
Якщо складну
тему відкладати на потім, вона висітиме, як дамоклів меч, не даючи вам спокою.
В результаті якість запам’ятовування тем, які даються складно, різко
знижується, якщо не зводиться до нуля. Виникає це тому, що ви намагаєтесь
відкласти нерадісний момент.
3. Справжня
мати навчання – не повторювання, а використання.
Не тримайте
знання в собі, як в сейфі. Поділіться ними з дзеркалом, улюбленим собакою,
батьками чи друзями. Можете час від часу робити репетицію іспиту: зробіть
невеликі картки з номерами білетів, витягайте їх і відповідайте. Відповідайте
вдумливо і серйозно, бо добра репетиція, – запорука успішної вистави.
4.
Запам’ятовувати матеріал треба осмислено, а не механічно.
Не зубріть –
це довго і дає ускладнення: варто перехвилюватися, забути хоч одне слово, як
текст, вивчений таким способом, зітреться. Краще двічі прочитаний та
переказаний, ніж п’ять разів прочитаний без переказу. Встановіть логічну
послідовність. Розбийте матеріал на смислові частини та знайдіть в кожній
ключову фразу.
5. Чергуйте
розумову діяльність з фізичною.
Не доводьте
себе до повного знесилення й упаду сил пізнанням науки. Не забувайте, що
відпочинок теж необхідний. Не заборонена корисна праця на благо сім’ї: помийте
підлогу, сходіть до магазину.
6. Почніть
вчити матеріал зранку, поки «свіжа» голова.
Займатися в
останню ніч чи добре виспатися – справа індивідуальна. Але, як відомо, перед
смертю не надихаєшся, а у людини, яка виспалась, голова працює краще, ніж у
того, хто не виспався.
На іспиті
1. Ніхто
не має сумніву, що ви добре знаєте всі напрямки сучасної моди, але
більшість викладачів люди консервативні.
Тому всі
ультрасучасні речі та екстравагантне вбрання краще зберегти для інших
випадків, а для іспиту вибрати щось відповідно до ситуації. Бажано, щоб у
вашому одязі переважали теплі відтінки: рожеві, оранжеві, жовті, жовто-зелені.
Це налаштовує на доброзичливе ставлення.
2. Викладач
зовсім не бажає вашої крові.
Намагайтесь
навіяти собі те, що викладачі зовсім не хочуть нікого «загрузити». Більшість
із них у шкільні та студентські роки теж хвилювалися, складаючи іспити. І
в них трусилися руки, коли вони тягли білет, калатало серце і
перехоплювало подих при відповіді.
3. Від
усмішки стане всім світліше!
Тому
посміхайтесь щиро і від усієї душі, і тоді перший контакт з викладачем буде
добрим. Відповідаючи, намагайтесь дивитися не з-під лоба на викладача, а
відкрито.
4. Якщо
вам ставлять запитання, це не значить, що вас хочуть «загрузити».
Як правило,
ці запитання уточнювальні й у них уже є відповідь, або її частина. Тому геть
сумніви і хвилювання. Зробіть глибокий повільний вдих і видих. Не поспішайте
видавати перше, що прийде вам на думку. Про вас не подумають поганого, якщо ви
скажете: «Дайте мені трохи подумати, будь ласка!» Ви встигнете заспокоїтися, і
відповідь з’явиться сама по собі.
Немає коментарів:
Дописати коментар