Сторінки

Виховна робота з учнівським колективом

 

Ми працюємо за проблемою “Формування та розвиток творчої та успішної особистості школяра”.

Моє педагогічне кредо
«Недостатньо лише здобути знання, треба знайти їм застосування. Недостатньо лише бажати, треба діяти»

Моя педагогічна філософія:

·         розвивати, навчати, виховувати одночасно;

·         максимально враховувати індивідуальні здібності дитини;

·         всебічно розвивати творчі здібності учня;

·         будувати роботу на позитивних емоціях своїх та учнів;

·         формувати свідому, активну особистість та громадянина.

Саме тому виховую своїх дітей за досить простими, але вічними принципами загальнолюдських цінностей і моралі:

      Жити за принципом: один за всіх і всі за одного.

      Не забувати: тільки в здоровому тілі здоровий дух.

      Знати: світ прекрасний, краще один раз побачити, ніж сто раз почути.

      Відноситись до інших так, як хочеш, щоб до тебе відносились інші.

      Пам’ятати: демократія закінчується там, де починається свавілля.

      Бути великодушним та шляхетним навіть з недругами.

      Пам’ятати: ввічливість і такт – запорука успіху.

      Бути милосердним – милосердя врятує світ.

      Бути вдячним тим, хто посіяв у тобі зерно добра, справедливості та прагнення до знань.

Результативність

 Працюючи з дітьми, зазвичай, помічаю психологічні, індивідуальні, навчальні особливості кожного з них. Таким чином, враховуючи ці особливості і визначаю які форми і методи застосовувати з тими чи іншими учнями.

Спостерігаючи та аналізуючи результативність впровадження розвитку творчої та успішної особистості школяра у навчально-виховний процес, можна побачити, значне підвищення рівня навчальних досягнень учнів та інтерес до вивчення предметів, збільшилася кількість вихованців, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях, поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення проценту якості знань, покращення творчій активності школяра, розвиток його уяви та  мислення, з’являється можливість розв’язувати дедалі складніші творчі завдання.

Отже, практичні навички, отримані на різних виховних заходах переносяться на всі сфери життя дітей та забезпечують їм розширення зони як навчальної, так і соціальної компетентності.

Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який дає можливості кожній дитині проявити себе якнайкраще:

      продемонструвати свої творчі здібності, використовуючи при цьому набуті знання й навички;

      поділитися життєвим досвідом ;

      розкрити в собі і в своїх друзях нові таланти;

      позбутися багатьох комплексів ;

      мати на все свій власний погляд і не боятися його відстояти;

      навчитися слухати думки інших і поважати їх.

Дана  виховна тактика, на мою думку,  сприятиме  творчому саморозкриттю, саморозвитку моїх вихованців, дозволить  їм легко освоїтися у своєму виховному просторі, спонукатиме їх до діяльності, яка дасть можливість  їм вступити в реальні відносини з оточуючим світом.

Працюючи над проблемою, використовую сучасні освітні технології, зокрема:

      технологія формування творчої особистості;

      комунікативні моделі діяльності;

      конструювання виховних справ;

      проектна технологія;

      колективні творчі справи;

      технологія креативного мислення;

      конкурсно-ігрові програми.

Мета програми:

      створення умов для самореалізації особистості;

      утвердження принципів загальнолюдської моралі;

      розвиток творчих здібностей, талантів учнів;

      формування морально-етичних якостей особистості;

      виховання духовно багатої, вільної, фізично-здорової, творчо-мислячої особистості

Основні завдання програми:

      формування моральних і громадських якостей особистості;

      подальший психологічний розвиток особистості;

      забезпечення загального інтелектуального розвитку особистості учня;

      забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів. Створення та розвиток цінностей громадського суспільства.

      розвиток творчого потенціалу учнів, підтримка обдарованих дітей.

      виявлення тих змін в житті дитини, які необхідно пом’якшити, зробити більш пластичними для перехідного періоду, як  здоровязберігаючого;

      створення правильних умов у класі (конфіденційність, щирість, мякість, делікатність, оптимізм);

      формування і розвиток класного колективу;

      виховувати зацікавленість учнів до своєї особистості, бажання самовдосконалення;

      формувати позитивне ставлення до звичаїв і традицій своєї сімї, свого народу, вміння слухати і чути, дивитися і бачити, усвідомлювати і робити висновки.

Очікувані результати реалізації програми:

1) учні повинні знати:

      життєві цінності і правила;

      моральні якості особистості сучасної людини;

      досвід і традиції попередніх поколінь по збереженню здоровя нації;

      способи реалізації особистих проблем учня шляхом слідування основних моральних, етичних і трудових норм;

як реалізовувати зростаючі права і обов’язки в навчальній і позанавчальній діяльності;

      як проявляти основні навики самореалізації в різних видах діяльності;

      основні правила поведінки в школі, громадських місцях.

2) учні повинні вміти:

      дотримуватися моральних норм поведінки;

      давати моральну оцінку своїм і чужим вчинкам;

      регулювати психо-фізичне і соціальне здоровя, з урахуванням вікових особливостей.

Протягом року:

-          брали участь у акціях:  «Лист солдату»; «Макулатуринг»; «Хвиля доброти»; «Оберіг для воїна»; «Подаруй дитині радість»; «Допоможи птахам взимку»; «16 днів проти насильства»; «Довкілля»; «Від серця до серця»;

-          брали участь у різноманітних змаганнях з фізичної культури (Дні здоровя, туристичний зліт, легкоатлетичний крос та ін.);

-          брали участь у конкурсі-виставці малюнків «Відкриваємо для себе Європу»;

-          проводилися різноманітні виховні години та години спілкування («Вчи і поважай правила дорожнього руху», «Вічні цінності», «Державна символіка України та її походження», «Як знайти друзів», «Святий Валентин – покровитель закоханих», «Справа мого життя», «Травневий день Перемоги» та ін..);

-          проводилося таке  анкетування «Мотивація навчальної діяльності», «Як ти себе оцінюєш», «Я малюю своє імя», «Що я люблю понад усе?», «Моє ставлення до школи», «Коло друзів», «Пізнай себе», «Мої інтереси», «Талант нашого класу»;

-          проводилися такі тренінги «Починай день з привітання», «Третій зайвий»;

                проводилися бесіди з учнями  про участь у роботі гуртків, про заняття улюбленою справою, виконання своїх громадських доручень, відповідальне ставлення до навчання, дотримання правил культури поведінки, бережливе ставлення до підручників та шкільного майна, налагодження чергування в класі та виконання обов’язків черговими, про поведінку та відношення до навчання (з окремими учнями)

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар