Сторінки

Програма 6 клас НУШ

 

Комунальний заклад «Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів» Гуляйпільської міської ради




ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення педагогічної ради

від 08.09.2023 р., протокол №03









НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 6 КЛАСУ

«Англійська мова»

Розроблена на основі модельної програми «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти

(автори Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С., УнгурянІ.К., Яковчук М. В.)

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795)






















2023 рік

І. Вступ


Навчальна програма з англійської мови для 6 класу закладів середньої освіти відповідає Закону України «Про повну загальну середню освіту», Державному стандарту базової середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898), Типовій навчальній програмі для 5-9 класів загальної середньої освіти, модельній програмі авторів Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С., Унгурян І. К., Яковчук М. В. «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти .

Навчальну програму спрямовано на реалізацію мети базової середньої освіти, яка передбачає розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їхньої соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу, а також мети мовно-літературної освітньої галузі (іншомовна освіта) - розвитку компетентних мовців, здатних спілкуватися іноземними мовами для духовного, культурного та національного самовираження та міжкультурного діалогу, для збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, творчої самореалізації, формування ціннісних орієнтацій і ставлень. Саме тому, очікувані результати та види навчальної діяльності, що їх реалізують, спрямовано на розвиток ключових компетентностей і побудовано на підґрунті комунікативного, діяльнісного, особистісно орієнтованого та культурологічного підходів, які своєю сутністю зумовлюють дидактично і методично доцільне визначення цілей та змісту навчання іноземної мови як важливого засобу міжкультурного спілкування та порозуміння в сучасному глобалізованому, мультилінгвальному та полікультурному світовому соціумі.

Завдання іноземних мов полягає у формуванні вмінь:

здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою;

розуміти на слух зміст автентичних текстів;

читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту;

здійснювати спілкування у письмово відповідно до поставлених завдань;

адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого опанування іноземної мови;

використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів;

критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб;

висловлювати свої думки, почуття та ставлення;

ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування;

обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб;

ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов.

Навчальна програма «Англійська мова» визначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів 6 класу з мовно-літературної галузі (іншомовна освіта), пропонований зміст Програми та види навчальної діяльності учнів, спрямовані на реалізацію очікуваних результатів.

Програма ґрунтується на принципах:

  • комунікативної спрямованості освітнього процесу для реалізації цілей і завдань навчального предмету «Іноземна мова»;

  • особистісної орієнтації на учня/ученицю;

  • підтримки автономії учня/учениці;

  • взаємопов’язаності (інтеграції) видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письма) в освітньому процесі.

Метою мовно-літературної освітньої галузі (іншомовна освіта) є розвиток компетентних мовців, здатних спілкуватися іноземними мовами для духовного, культурного та національного самовираження та міжкультурного діалогу, для збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, творчої самореалізації, формування ціннісних орієнтацій і ставлень.

Зміст навчання іноземних мов учнів визначається глобалізацією та потребами володіння громадянами іноземною мовою. Основна стратегічна лінія у визначенні змісту полягає у чіткому окресленні цілей і завдань навчання, відповідно до яких здійснюється добір навчального контенту, визначаються методи, форми, принципи і засоби оволодіння ним. Зміст навчання розроблено в контексті Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, які вказують, чого мають навчитися учні в процесі оволодіння мовою з метою її використання як засобу міжкультурної взаємодії.

Мета компетентнісно орієнтованого навчання іншомовного спілкування учнів 6 класу полягає у спрямуванні навчального процесу на формування в учнів здатності визначати чужомовні висловлювання, реагувати на них у процесі їх сприймання (читання і слухання) та спілкуватися на базовому рівні для «виживання» у іншомовному середовищі.

Методологічними засадами організації компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов у 6 класі слугують Рекомендації Європейського Парламенту та Європейської Ради Європейської довідкової рамки ключових компетентностей для навчання упродовж життя, а також «Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання».

Комунікативність, діяльнісність та особистісно орієнтований та культурологічний підходи – основа навчального процесу, що зумовлює дидактично і методично доцільне визначення цілей та змісту навчання іноземної мови як важливого засобу міжкультурного спілкування та порозуміння в сучасному глобалізованому, мультилінгвальному та полікультурному світовому соціумі.

Компетентнісно орієнтоване навчання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти доцільно розглядати як здатність учнів відповідно до вікових особливостей і потенційних можливостей усвідомлено виконувати навчальні дії, що забезпечують опанування іншомовним спілкуванням в усній та письмовій формах у межах сфер, тем, ситуацій та з допомогою мовних засобів, окреслених чинною програмою. Виходячи з навчальної програми і чітко визначених результатів вивчення іноземної мови для кожного класу, передбачається, що компетентна особистість учня повинна продемонструвати уміння ефективно користуватися іншомовною інформацією, окресленою комунікативними потребами та презентованою соціальним оточенням, оцінювати подану інформацію і добирати потрібну для власної життєвої діяльності, впливати на неї, адаптуючи її кількісні та якісні характеристики до своїх іншомовних комунікативних намірів. У межах змісту навчальної програми учень повинен уміти засобами іноземної мови аргументовано висловлювати власні думки, ідентифікувати зміст прочитаних і почутих текстів, дотримуватися в різних соціальних середовищах адекватної комунікативної поведінки, прийнятої у країнах, мова яких вивчається, демонструвати своє ставлення до отриманої інформації з усних і письмових джерел.

Розвиток життєвих компетентностей у шкільній іншомовній освіті

У швидко змінному світі важливо розвивати в учнях досвід та уміння, що виходять далеко за межі виучуваного предмета, зокрема іноземної мови. Відтак зростає потреба у співпраці з представниками інших країн, креативному мисленні та умінні вирішувати проблеми, критичніше аналізувати джерела інформації, ефективно комунікувати, а також зберігати позитивний світогляд в постійно змінюваному суспільстві.

«Навички 21 століття» (або життєві компетентності) необхідні для ефективної соціальної діяльності та втілення власного потенціалу в освіті, кар’єрі та житті загалом. Незважаючи на те, що життєві компетентності інтегровано в кожний предмет, у процесі навчання і викладання іноземних мов вони набувають особливого значення. Представлений у Програмі їхній опис дозволяє глибше зрозуміти структуру кожної компетентності, а згодом інтегрувати їх у систему навчального процесу. При цьому важливо усвідомлювати, яке саме уміння ми можемо розвивати під час того чи іншого виду діяльності і яких саме результатів ми очікуємо.

Кожну компетентність розгалужено на відповідні ключові зони, які поєднують уміння, навички та дії. Ключові зони компетентності поділено на кілька компонентів (дескрипторів), розгляд яких пропонуємо далі.

1. Критичне мислення належить до діяльності, яка забезпечує здатність учнів логічно і послідовно мислити, міркувати про свої вчинки. Критичне мислення передбачає такі ключові уміння:

розуміння і аналіз зв’язків між ідеями та аргументами здатність учня ідентифікувати та аналізувати інформацію задля розпізнання моделей, взаємовідношень та взаємозв’язків. Вона допомагає учням глибше розуміти ідеї та аргументи, а також інтерпретувати і робити висновки щодо наданої йому інформації;

оцінка ідей, аргументів та варіантів здатність учнів визначати надійність наданих йому ідей та аргументів, оцінювати логічність ідей аргументів і наведених у них доказів;

вирішення проблем та прийняття рішень навички визначати і аналізувати проблеми, добирати відповідну інформацію, оцінювати запропоновані варіанти, приймати рішення щодо вибору і запровадження серед них найбільш ефективного і доцільного, оцінювати прийняте рішення та видозмінювати в подальшому в разі потреби.

Незалежно від віку учнів, в основі розвитку критичного мислення лежить їхня здатність ставити запитання. Тому досить важливим є постійне заохочення учнів перевіряти інформацію, яку вони отримують, і підсумки, які вони роблять (наприклад, ставленням під сумнів надану інформацію, поверненням через певний час до обговорюваної теми).

2. Креативність являє собою здатність швидко генерувати нові ідеї і можливості та відповідно їх опрацьовувати. Серед основних ключових умінь у межах компетентності «Креативність» постають такі:

участь у креативній діяльності – здатність брати участь у різних видах діяльності, спрямованих на розвиток креативності, зокрема в ігровій діяльності, в обговоренні творів мистецтва, в гіпотетичних сценаріях, в мозковому штурмі тощо;

створення нового контенту на основі власних ідей та інших джерел – здатність генерувати різноманітні ідеї, відчуваючи себе при цьому вільним і гнучким, розвивати і реалізовувати напрацьовані ідеї, бути оригінальним;

використання новоствореного контенту для вирішення проблем і прийняття рішень – здатність перевіряти і уточнювати згенеровані ідеї, а також упевнено презентувати і пояснювати свою позицію іншим.

До наведених вище ключових умінь можемо додати також допитливість, когнітивну гнучкість, толерантність до неоднозначності та непередбачуваності, внутрішню мотивацію, задоволення від знайомства із досі невідомими речами. Тому для розвиту креативності учнів значну роль відіграє уміння вчителя залучати їх до різних видів комунікативної діяльності з елементами неочікуваності, спонтанності, надавати їм вибір у діяльностях, дозволяти їм використовувати уяву і нестандартне мислення.

3. Уміння вчитися передбачає здатність учнів опановувати знаннями, уміннями і навичками, необхідними в їхній особистій та професійній життєдіяльності. Ключовими уміння для розвитку компетентності «Уміння вчитися» є:

розвиток навчальних умінь і стратегій навчання – здатність конспектувати, запам’ятовувати, відновлювати й відтворювати з пам’яті інформацію;

контроль свого навчання – стратегії саморегулювання, набуття автономності, збереження мотивації, розуміння своїх навчальних цілей, концентрації на завданні задля досягнення кращих результатів;

саморефлексія та самооцінка навчальних успіхів здатність учня рефлексувати над визначенням найкращої для нього індивідуальної освітньої траєкторії, найефективніших умінь і стратегій навчання, а також над подальшими діями в процесі навчання. Встановлено, що учні, які стежать за власним прогресом у навчанні, виявляють більшу схильність до стабільного розвитку, необхідного для досягнення їхньої навчальної мети.

Інструменти організації для розвитку означеної компетентності можуть бути реалізовані через мозкові штурми, занотовування під час прослуховування або читання певної інформації, обговорення проблем під час групової роботи.

  1. Спілкування є життєвою компетентністю, що уможливлює обмін ідеями та інформацією, а також допомагає виражати почуття та емоції. Це – активний процес, на який впливає складність людської поведінки з її елементами невербальної комунікації, індивідуальними стилістичними особливостями інтерпретації та відносності значень певних понять та явищ. Досягнення ефективної комунікації являє собою значно ширше поняття, аніж засвоєння мовного інвентаря (граматики, словникового запасу, вимови тощо). Комунікація передбачає використання цього мовного інвентаря з метою реалізації бажаного прагматичного ефекту – переконання, вибачення, запровадження дружніх стосунків тощо. Ключовими уміннями в межах компетентності «Спілкування» постають такі:

використання відповідної мови та регістру для контексту – здатність учнів розуміти формальні та неформальні ситуації, уміння варіювати мову і засоби вираження відповідно до стилю комунікації, усвідомлення різниці між стилями міжкультурного спілкування. Доцільне використання мовних одиниць і структур дозволить їм досягнути бажаного ефекту: переконати співрозмовника, привернути й утримати його увагу, наголосити на важливій інформації;

ведення бесіди – вміння ефективно і продуктивно спілкуватися, ініціювати, підтримати і завершити бесіду, передати співрозмовнику потрібну інформацію, використовуючи відповідні ключові комунікативні стратегії;

участь у розмові з доцільною впевненістю та ясністю – здатність дотримуватися відповідних і доцільних тактик і стратегій міжособистісного спілкування, ураховуючи важливість використання невербальних засобів спілкування (тональність, структура висловлення, вираз обличчя, зоровий контакт), здатність продукувати зв’язне й логічне мовлення, відчуваючи при цьому себе впевнено.

  1. Співпраця, поряд з умінням вирішувати проблеми, є також однією з ключових компетентностей 21-го століття, оскільки передбачає ефективний розподіл праці, використання інформації з різних джерел, урахування здобутків і досвіду інших. Наявність такої компетентності в учнів дозволить їм досягти набагато більше, ніж вони могли б зробити самотужки. Ключовими уміннями компетентності «Співпраця» є:

уміння брати відповідальність за свій внесок у групову роботу здатність брати активну участь у груповій діяльності, виконувати різні ролі, вільно обмінюватися ідеями з іншими, виявляти бажання обговорювати в групі свою діяльність;

уміння слухати з повагою і давати конструктивну відповідь на внесок інших у спільну роботу – здатність уважно слухати інших і враховувати їхню точку зору, навіть якщо вона не збігається з власною, здатність висловлюватися по черзі, давати конструктивний зворотній зв’язок, допомагати членам групи і підтримувати їх, відстоювати власні рішення та ідеї задля спільного розвитку групи;

уміння працювати на результат – здатність учнів забезпечувати умови для досягнення поставленою перед групою мети, що, в свою чергу, відображає уміння оцінювати всі можливості, варіанти і точки зору під час групової діяльності, визначати найоптимальніші рішення для розв’язання окреслених завдань, передбачати ризики, які можуть виникати на шляху до досягнення мети.

  1. Соціальна відповідальність являє собою компетентність, яка розглядає шляхи розвитку уміння усвідомлювати свою належність до певної соціальної групи, свою роль у ній з глобальної точки зору, вносити позитивні зміни задля її розвитку та підтримувати її, а також уміння контактувати з представниками інших етнічних і культурних груп. У межах компетентності «Соціальна відповідальність» визначають такі ключові уміння:

розуміння своїх обов’язків у групі та суспільстві – вміння визначати і усвідомлювати особисту і соціальну відповідальності на різних рівнях – від конкретного до загального;

вияв міжкультурної обізнаності – здатність учня описувати і аналізувати особливості своєї та інших культур, позитивно й шанобливо порівнювати їх, співпрацювати з представниками інших етносів і культур;

розуміння загальнолюдських проблем – здатність учня визначати, обговорювати, розуміти низку загальнолюдських проблем щодо здоров’я, прав людини, навколишнього середовища, а також усвідомлювати той вплив, які мають його вчинки в контексті окреслених питань.

  1. Розвиток емоційного інтелекту є запорукою успішності учня будьякого віку, а емоційні навички визначають як соціальну, так і когнітивну складову його розвитку. Емоційний інтелект впливає на навчання і здатність ефективно виконувати поставлені перед учнем завдання. Особливості його розвитку, оцінки і підтримки полягають у тому, що в цих процесах учитель не бере активної участі. Єдине, чим він може допомогти учневі, це – сформулювати завдання і підібрати такий навчальний матеріал, який би допоміг йому в розвитку цієї компетентності. Серед ключових умінь компетентності «Розвиток емоційного інтелекту» називають такі:

визначення і розуміння емоцій інших – здатність учня помічати, усвідомлювати і виражати почуття в різних ситуаціях і контекстах, а також розуміти причину цих емоцій та їхній вплив на поведінку. Досягнення таких умінь можливе через рефлексію і самооцінку своїх сильних і слабких сторін, шляхом осмислення і озвучення емоцій, а також визначення і опису вірувань, цінностей і дій;

керування власними емоціями – здатність відчувати емоції, момент їхнього виникнення, а також запускати механізм, який допоможе справитися з емоційною напругою задля мінімізації негативних емоцій та посилення позитивних;

емпатія та уміння будувати стосунки здатність не лише розуміти точку зору інших, а й відчувати й виявляти почуття емпатії, підтримувати інших.

Формування ключових компетентностей засобами іноземної мови є тривалим процесом, який не закінчується вивченням певної теми спілкування або завершенням навчання у закладі загальної середньої освіти. Він зумовлений тематикою, яка визначається навчальною програмою для кожного класу окремо. Більшість ключових компетентностей формуються і надалі, в різних обсягах і напрямках, упродовж усього процесу вивчення іноземної мови. Водночас деякі з них мають вибірковий характер і формуються лише в межах окремих тем спілкування. Поряд із цим, є компетентності, формування яких здійснюється інтегровано, тобто в межах кількох тем на різних етапах навчання.

При компетентнісно орієнтованому навчанні іноземних мов потрібно враховувати низку важливих чинників, детальний розгляд яких пропонуємо далі.

1. Цілі шкільної іншомовної освіти загалом і на певному етапі (класі) навчання зокрема. Основними ознаками цього аспекту постають особливості визначення мети, його спрямованість на практичне опанування іноземною мовою як засобом спілкування, а також на формування в учнів здатності реагувати на труднощі у навчанні з використанням критичної рефлексії, спрямованої на удосконалення іншомовних навичок і мовленнєвого досвіду протягом життя відповідно до власних комунікативних потреб.

Компетентнісний потенціал предмету «Іноземна мова» відповідає компетентнісному потенціалу, окресленому в Державному стандарті загальної середньої освіти мовно-літературної освітньої галузі. Програму спрямовано на реалізацію визначених у Державному стандарті вимог до обов’язкових результатів навчання учнів з мовнолітературної освітньої галузі (іншомовна освіта). Обов’язкові результати навчання та орієнтири для оцінювання іншомовної освіти (мовнолітературна галузь) Державного стандарту базової загальної середньої освіти зорієнтовано на Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти. Відповідно, встановлено рівень володіння іноземною мовою учнями: на кінець 6-го класу – рівень А2; на кінець 9-го класу – рівень В1.

Зміст Програми спрямовано на формування таких мовленнєвих функцій:

описувати, розповідати, характеризувати;

порівнювати;

аргументувати свій вибір, власну точку зору;

запитувати і надавати інформацію;

розпитувати з метою роз’яснення та уточнення інформації;

просити про допомогу;

пропонувати, приймати, відхиляти пропозицію;

висловлювати свої враження, почуття та емоції; давати оцінку подіям, ситуаціям, вчинкам, діям, фактам; обмінюватися думками.

Програма «Іноземна мова. 5-9 класи» логічно продовжує реалізацію завдань мовно-літературної освітньої галузі (частина «Іншомовна освіта»), зазначених у Державному стандарті початкової освіти, та враховує послідовність очікуваних результатів навчання за видами мовленнєвої діяльності, зазначених у Типовій освітній програмі для 1-2 класів НУШ (Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272) та Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Шияна Р. Б. 3- 4 клас (Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273).

Програма складається з 5 частин, співвідносних з кількістю класів – з 5 по 9 клас. Пропонований зміст спрямовано на досягнення очікуваних результатів навчання, визначених для кожного класу, і розкриває лексико-граматичний (відповідно до мов) матеріал у межах конкретної тематики спілкування. Такий алгоритм представлення навчального контенту уможливлює розвиток набутих у початковій школі знань, умінь та навичок та формування відповідних компетентностей у першому та другому циклах базової середньої освіти.

Перевага пропонованої Програми полягає в тому, що для досягнення очікуваних результатів навчання її розробниками визначено низку видів навчальної діяльності учнів, зорієнтованих на формування власне життєвих компетентностей, які є найважливішими при викладанні предмету «Іноземна мова». Для їх уточнення та конкретизації авторами визначено маркери для оцінювання та дескриптори, які є зовнішніми показниками навчального поступу учнів.

  1. Особливості добору та організації змісту навчання іноземної мови. Цей чинник визначено як цілями, так і тематикою навчання іншомовного спілкування. Він враховує сучасні тенденції розвитку шкільної іншомовної освіти (компетентнісний, комунікативний, діяльнісний, особистісно орієнтований, культурологічний підходи), метапредметні категорії, пов’язані з організаційними, інформаційно-пізнавальними, комунікативними, емоційноціннісними видами навчальної діяльності, спрямованими на засвоєння мовних аспектів спілкування і механізмів іншомовної комунікації в усному і писемному мовленні, на оволодіння особливостями комунікативної поведінки, прийнятої у країнах виучуваної мови, на дотримання соціокультурних норм використання стратегій, відповідно до ситуацій спілкування, що забезпечують успішність комунікативної взаємодії.

  2. Особливості добору та використання методів, форм, засобів навчання відповідно до його умов. Цей чинник зумовлено тенденціями розвитку сучасної шкільної іншомовної освіти, серед яких постають:

а) комунікативне спрямування процесу навчання;

б) діяльнісна технологія навчання;

в) особистісно орієнтована парадигма процесу навчання, його відповідність віковим особливостям учнів початкової школи;

г) культурологічне спрямування навчальної діяльності. Визначені освітні технології повинні сприяти успішному оволодінню учнями навчальними діями, зорієнтованими на отримання іншомовного досвіду спілкування в усній та письмовій формах, який неможливий без засвоєння мовних одиниць і механізмів оперування ними в практичній іншомовній діяльності. Відтак, методи, форми, види навчання та засоби його здійснення повинні оптимально забезпечувати ефективність способів представлення та активізації дібраних мовних і мовленнєвих одиниць і уможливлювати здійснення об’єктивного контролю/самоконтролю навчальних досягнень учнів.

  1. Особливості організації навчального процесу. Передбачено, що навчання організовано за принципом паралельного і взаємопов’язаного оволодіння учнями видами мовленнєвої діяльності. При цьому завдяки засобам іноземної мови відбувається ознайомлення із соціокультурними, соціолінгвістичними, лінгвокраїнознавчими аспектами культури країни, мова якої вивчається. У зв'язку із цим увесь процес навчання набуває форми діалогу культур (чужомовної та рідної), який здійснюється засобами іноземної мови. Такий підхід забезпечено спеціальними видами і формами іншомовної навчальної діяльності, серед яких визначальне місце належить комунікативним завданням, зокрема інтерактивним технологіям і навчально-мовленнєвим ситуаціям, які в освітній діяльності учнів набувають пріоритетних засобів навчання.

Особливості об’єктів, форм і видів контролю освітніх досягнень учнів. Цей чинник передбачає використання нового підходу до оцінювання іншомовних навчальних досягнень учнів. Увагу сконцентровано загалом на результатах навчання, зокрема на рівні сформованості мовних навичок і мовленнєвих умінь, а також на якості набутого загальнонавчального досвіду. При цьому, пріоритетними постають види і форми контролю не стільки рівня сформованості мовних (фонетичних, лексичних, граматичних) навичок учнів (хоча саме вони є об’єктами перевірки), скільки якості іншомовних умінь у чотирьох видах мовленнєвої діяльності: говорінні, аудіюванні, читанні, письмі. Водночас варто зазначити, що не залишається поза увагою загальнонавчальний досвід учнів, який дозволяє їм доцільно використовувати невербальні засоби спілкування, самостійно здійснювати діяльність для забезпечення власних потреб спілкування іноземною мовою в конкретних ситуаціях. Цей елемент набуває важливого значення в умовах компетентнісно орієнтованого навчання, коли увага учня і вчителя повинна бути спрямованою на результати навчання як на об’єктивні показники дидактичної та методичної доцільності й ефективності моделювання освітнього процесу.

ІІ. Змістова частина

Очікувані результати навчання

(за видами мовленнєвої діяльності)

Зміст теми

Орієнто-вана кількість годин на тему

Види навчальної діяльності

Лексичний інвентар

Граматичний інвентар


Здоров’я і спорт


Сприймання усної інформації

Співвідносить інформацію, сприйняту на слух, яка підкріплена засобами візуальної наочності, якщо мовлення чітке й повільне, з повторами, а тема знайома.[6 IHO 1.1.2-1]

Виокремлює основний зміст коротких, чітких, простих повідомлень та оголошень, інструкцій. .[6 IHO 1.1.3-1]

Сприймання письмового тексту

Виокремлює необхідну інформацію, отриману з коротких, простих особистих листів. .[6 IHO 1.2.1-1]

Виокремлює відповідну інформацію з текстів, які описують людей, місця, повсякденне життя, культуру і т. ін., якщо в них використано простий мовний інвентар. .[6 IHO 1.2.3-1]

Визначає факти у короткому фактологічному описі чи розповіді на теми, що стосуються повсякденної діяльності, якщо в них використано простий мовний інвентар і відсутні непередбачувані деталі. .[6 IHO 1.2.3-3]

Визначає, про що йдеться у коротких розповідях, коміксах, описах життя людей, фото-історіях, та складає уявлення про героїв. [6 IHO 1.2.5-1]

Використання ефективних стратегій сприймання усної інформації та письмового тексту

Визначає значення та функцію невідомих виразів з їх розміщення у письмовому тексті (наприклад, на початку чи в кінці листа). [6 IHO 1.3.1-4]

Усна взаємодія

Спілкується з однолітками, ставить запитання та розуміє відповіді, якщо вони здебільшого стосуються повсякденного життя. [6 IHO 2.1.1-3]

Розповідає про свої уподобання та плани, в обмежений спосіб висловлює власну думку та аргументує її. [6 IHO 2.1.1-6]

Розпитує та розповідає про навчання та дозвілля . [6 IHO 2.1.4-2]

Письмова взаємодія

Вносить особисту та іншу інформацію у типові бланки.[6IHO 2.2.2-3]

Онлайн взаємодія

Заповнює онлайн анкету, повідомляючи особисті дані та підтверджуючи пропоновані умови. [6 IHO 2.3.2-1]

Використання ефективних стратегій здійснення взаємодії (усної, письмової та онлайн)

Демонструє те, що він/ вона слідкує за ходом короткої простої розмови. Просить співрозмовника повторити, якщо він/ вона не розуміє отриманої інформації. [6 IHO 2.4.2-1]

Усне висловлювання власних думок, почуттів, ставлення та позиції

Дає прості пояснення щодо повсякденної діяльності, використовуючи елементарні мовні засоби. [6 IHO 3.1.2-1]

Використання ефективних стратегій побудови усного та письмового висловлювань

Пригадує необхідний набір фраз зі свого мовного і мовленнєвого досвіду. [6 IHO 3.3.1-1]

Поради щодо здорового способу життя

Види спортив-них ігор, спортивні знаряддя


Adverb:

adverbs of frequency (always, usually, often, sometimes, never);


Modality:

can,


Preposition:

dates with in and on;


Verb:

verb be

there is / there are

have got

Present Continuous

Present Simple


18-24

Для розвитку комунікативних умінь

-Складання діалогів, використовуючи прості техніки для початку, ведення і завершення розмови різної тривалості.

-Виконання завдань комунікативної спрямованості, використовуючи доцільні стратегії для компенсації таких прогалин у мовленні:

Для розвитку критичного мислення

- Аналіз усних/письмових повідомлень та виявлення проблемних моментів у плануванні (наприклад, шкільної поїздки).

Для розвитку креативності

-Продукування усних/письмових повідомлення на основі власних оригінальних ідей.

Для розвитку навичок співпраці

-Ініціювання та підтримка бесіди, використовуючи вербальні способи вираження активного слухання співрозмовника (вигуки);

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Розпізнавання та використання ключових граматичних понять і концепцій.

-Розпізнавання та використання ключових фонологічних термінів та концепцій (довжину голосних, наголос).

Для емоційного розвитку

-Обговорення власних емоцій та вибір найкращих стратегій управління емоціями.

Для розвитку соціальної відповідальності

- Обговорення того, як особисті звички та поведінка мають вплив на інших та на навколишнє середовище..


Відпочинок і дозвілля


Сприймання усної інформації

Виокремлює основну інформацію щодо повсякденних передбачуваних питань, представлену у вигляді коротких аудіозаписів, якщо мовлення чітке й повільне. .[6 IHO 1.1.4-1]

Визначає теми у переглянутих відеозаписах, складає враження про їх основний зміст. .[6 IHO 1.1.5-1

Сприймання письмового тексту

Виокремлює інформацію, яка відноситься до особистої, розміщеної у мережі Інтернет. [6 IHO 1.2.3-4]

Знаходить важливу інформацію, яка подається в короткому описі особи. [6 IHO 1.2.5-2]

Використання ефективних стратегій сприймання усної інформації та письмового тексту

Використовує розуміння загального змісту коротких текстів і конкретних висловлювань на повсякденні теми для виявлення ймовірного значення невідомих слів із контексту. [6 IHO 1.3.1-1]

Усна взаємодія

Веде розмову щодо простих повсякденних завдань, використовуючи прості фрази, коли треба щось попросити чи дати, отримати просту інформацію та обговорити, що робити далі. [6 IHO 2.1.2-2]

Розпитує та розповідає про навчання та дозвілля . [6 IHO 2.1.4-2]

Письмова взаємодія

Пише короткі, прості записки, електронні та текстові повідомлення (SMS) . [6 IHO 2.2.1-3]

Занотовує події, відповідні дати та час, які необхідно запам’ятати. [6 IHO 2.2.2-2]

Вносить особисту та іншу інформацію у типові бланки.[6IHO 2.2.2-3]

Онлайн взаємодія

Робить короткі онлайн коментарі, використовуючи елементарні мовні засоби, хоча зазвичай звертається до онлайн словників. . [6 IHO 2.3.1-2]

Усне висловлювання власних думок, почуттів, ставлення та позиції

Дає прості пояснення щодо повсякденної діяльності, використовуючи елементарні мовні засоби. [6 IHO 3.1.2-1]


Розпорядок дня у

шкільний та вільний час. Види міського та

міжмісько-го транспорту. Види відпочинку Переваги та недоліки цифрових пристроїв Можли-вості інтернету Телебачен-ня, типи телепере-дач


Adverb:

adverbs of manner


Verb:

like, don’t like, hate, love + -ing


Past Simple

Was/were


10-14

Для розвитку комунікативних умінь

-Використання мови для вираження певного ефекту (перебільшення, складені речення).

икористовують невербальні способи спілкування.

Для розвитку критичного мислення

- Аналіз усних/письмових повідомлень та виявлення проблемних моментів у плануванні (наприклад, шкільної поїздки).

Для розвитку креативності

-Розігрування ролей у драматичних видах діяльності (розігруванні ситуацій, театралізованих постановках).

Для розвитку навичок співпраці

-Моделювання етапів виконання завдання;

-Створення переліку ідей, що допоможуть дійти згоди в групі та завершити завдання.

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Розпізнавання та використання ключових граматичних понять і концепцій.

-Розпізнавання та використання фонематичних символів (транскрипцію).

-Використання графічних організаторів у ході виконання завдань.

Для емоційного розвитку

-Обговорення власних емоцій та вибір найкращих стратегій управління емоціями.

Для розвитку соціальної відповідальності

- Обговорення того, як особисті звички та поведінка мають вплив на інших та на навколишнє середовище.


Школа


Сприймання усної інформації

Виокремлює основний зміст коротких, чітких, простих повідомлень та оголошень, інструкцій. .[6 IHO 1.1.3-1]

Виокремлює основну інформацію щодо повсякденних передбачуваних питань, представлену у вигляді коротких аудіозаписів, якщо мовлення чітке й повільне. .[6 IHO 1.1.4-1]

Виокремлює важливу інформацію з програм, якщо мовлення чітке й повільне. .[6 IHO 1.1.4-2]

Сприймання письмового тексту

Виокремлює необхідну інформацію, отриману з коротких, простих особистих листів. .[6 IHO 1.2.1-1]

Визначає факти у короткому фактологічному описі чи розповіді на теми, що стосуються повсякденної діяльності, якщо в них використано простий мовний інвентар і відсутні непередбачувані деталі. .[6 IHO 1.2.3-3]

Визначає, про що йдеться у коротких розповідях, коміксах, описах життя людей, фото-історіях, та складає уявлення про героїв. [6 IHO 1.2.5-1]

Використання ефективних стратегій сприймання усної інформації та письмового тексту

Визначає значення та функцію невідомих виразів з їх розміщення у письмовому тексті (наприклад, на початку чи в кінці листа). [6 IHO 1.3.1-4]

Усна взаємодія

Спілкується з однолітками, ставить запитання та розуміє відповіді, якщо вони здебільшого стосуються повсякденного життя. [6 IHO 2.1.1-3]

Розповідає про свої уподобання та плани, в обмежений спосіб висловлює власну думку та аргументує її. [6 IHO 2.1.1-6]

Веде розмову щодо простих повсякденних завдань, використовуючи прості фрази, коли треба щось попросити чи дати, отримати просту інформацію та обговорити, що робити далі. [6 IHO 2.1.2-2]

Запитує та розповідає на простому рівні про подію. [6 IHO 2.1.4-4]

Онлайн взаємодія

Виконує прості інструкції і ставить прості запитання під час виконання спільного завдання онлайн, якщо партнер готовий допомогти[6 IHO 2.3.2-2]

Використання ефективних стратегій здійснення взаємодії (усної, письмової та онлайн)

Просить уточнити ключові слова чи фрази /вирази, використовуючи шаблонні фрази. [6 IHO 2.4.3-1]

Усне висловлювання власних думок, почуттів, ставлення та позиції

Висловлює, можливо повільно, власну аргументовану думку, використовуючи прості мовні засоби під час монологу [6 IHO 3.1.3-1]

Висловлювання своїх думок, почуттів, ставлення та позиції письмово

Пише вступ до тексту або його продовження, якщо може користуватися словником і довідковими матеріалами[6 IHO 3.2.1-2]

Шкільні подорожі, позакласні заняття

Preposition:

dates with in and on;


Verb:

verb be


Past Simple


14-18

Для розвитку комунікативних умінь

-Ініціювання та підтримка бесіди, використовуючи відповідну мову для: демонстрації розуміння сказаного, прояву нерозуміння сказаного, прохання повторити сказане, прохання про уточнення.

-Повідомлення про нерозуміння, звернення до співрозмовника з проханням допомоги у веденні бесіди,

Для розвитку критичного мислення

- Аналіз усних/письмових повідомлень та виявлення проблемних моментів у плануванні (наприклад, шкільної поїздки).

Для розвитку креативності

-Участь у видах діяльності, що включають музичні елементи.

Для розвитку навичок співпраці

-Моделювання етапів виконання завдання;

-Визначення необхідних для виконання завдання ролей учасників;

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Розпізнавання та використання ключових фонологічних термінів та концепцій (довжину голосних, наголос).

-Ідентифікування та використання корисних ресурсів для навчання (онлайн і в бібліотеці).

Для емоційного розвитку

-Обговорення власних емоцій та вибір найкращих стратегій управління емоціями.

Для розвитку соціальної відповідальності

- Участь у роботі з групи, приймаючи інших та демонструючи повагу до культурного розмаїття, без упереджень чи дискримінаційних поглядів.


Мій дім


Сприймання усної інформації

Виокремлює основну інформацію щодо повсякденних передбачуваних питань, представлену у вигляді коротких аудіозаписів, якщо мовлення чітке й повільне. .[6 IHO 1.1.4-1]

Сприймання письмового тексту

Виокремлює необхідну інформацію, отриману з коротких, простих особистих листів. .[6 IHO 1.2.1-1]

Виокремлює інформацію, яка відноситься до особистої, розміщеної у мережі Інтернет. [6 IHO 1.2.3-4]

Встановлює послідовність виконання простих інструкцій до побутових пристроїв, продуктів харчування, якщо вони ілюстровані і викладені не у вигляді суцільного тексту. [6 IHO 1.2.4-2]

Використання ефективних стратегій сприймання усної інформації та письмового тексту

Визначає значення та функцію невідомих виразів з їх розміщення у письмовому тексті (наприклад, на початку чи в кінці листа). [6 IHO 1.3.1-4]

Усна взаємодія

Спілкується з однолітками, ставить запитання та розуміє відповіді, якщо вони здебільшого стосуються повсякденного життя. [6 IHO 2.1.1-3]

Розповідає про свої уподобання та плани, в обмежений спосіб висловлює власну думку та аргументує її. [6 IHO 2.1.1-6]

Повідомляє, яку покупку хоче зробити і в якій кількості, запитує про ціну, замовляє їжу. [6 IHO 2.1.3-2]

Письмова взаємодія

Пише короткі, прості записки, електронні та текстові повідомлення (SMS) . [6 IHO 2.2.1-3]

Онлайн взаємодія

Виконує прості інструкції і ставить прості запитання під час виконання спільного завдання онлайн, якщо партнер готовий допомогти[6 IHO 2.3.2-2]

Використання ефективних стратегій здійснення взаємодії (усної, письмової та онлайн)

Демонструє те, що він/ вона слідкує за ходом короткої простої розмови. 6 IHO 2.4.2-1]

Просить співрозмовника повторити, якщо він/ вона не розуміє отриманої інформації. [6 IHO 2.4.3-1]

Просить уточнити ключові слова чи фрази /вирази, використовуючи шаблонні фрази. [6 IHO 2.4.3-2]

Усне висловлювання власних думок, почуттів, ставлення та позиції

Висловлює, можливо повільно, власну аргументовану думку, використовуючи прості мовні засоби під час монологу [6IHO 3.1.3-1]

Висловлювання своїх думок, почуттів, ставлення та позиції письмово

Пише вступ до тексту або його продовження, якщо може користуватися словником і довідковими матеріалами[6IHO3.2.1-2]

Опис будинку/ квартири


Adjective:

Order of Adjectives


Preposition:

prepositions of place (across, beside / next to, in front of, near, opposite, outside, through)


Pronoun and determiner:

someone, anyone, etc;

possessive pronouns (my, our, etc.);


Verb:

verb be

there is / there are

have got


11-15

Для розвитку комунікативних умінь

-Повідомлення про нерозуміння, звернення до співрозмовника з проханням допомоги у веденні бесіди

икористовують невербальні способи спілкування.

Для розвитку креативності

-Продукування усних/письмових повідомлення на основі власних оригінальних ідей.

Для розвитку навичок співпраці

-Ініціювання та підтримка бесіди, використовуючи вербальні способи вираження активного слухання співрозмовника (вигуки);

-Моделювання етапів виконання завдання;

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Використання навчальних словників (для перекладу), а також інших додаткових ресурсів для збагачення словникового запасу.

-Визначення власних сильних та слабких сторін у навчанні (читання, письмо, слухання, та ін.).

-Створення нотаток/записів у ході прослухування/читання текстів.

Для розвитку соціальної відповідальності

-Пояснення базових фінансових процесів та пов’язану з цим відповідальність.


Покупки


Сприймання усної інформації

Співвідносить інформацію, сприйняту на слух, яка підкріплена засобами візуальної наочності, якщо мовлення чітке й повільне, з повторами, а тема знайома.[6 IHO 1.1.2-1]

Сприймання письмового тексту

Визначає факти у короткому фактологічному описі чи розповіді на теми, що стосуються повсякденної діяльності, якщо в них використано простий мовний інвентар і відсутні непередбачувані деталі. .[6 IHO 1.2.3-3]

Встановлює послідовність виконання простих інструкцій до побутових пристроїв, продуктів харчування, якщо вони ілюстровані і викладені не у вигляді суцільного тексту. [6 IHO 1.2.4-1]

Усна взаємодія

Веде розмову щодо простих повсякденних завдань, використовуючи прості фрази, коли треба щось попросити чи дати, отримати просту інформацію та обговорити, що робити далі. [6 IHO 2.1.2-2]

Повідомляє, яку покупку хоче зробити і в якій кількості, запитує про ціну, замовляє їжу. [6 IHO 2.1.3-2]

Спілкується під час виконання простих повсякденних завдань, які вимагають простого і прямого обміну інформацією. [6 IHO 2.1.4-1]

Розпитує та пояснює, як дістатися певного місця з допомогою карти чи плану. [6 IHO 2.1.4-3]

Письмова взаємодія

Вносить особисту та іншу інформацію у типові бланки.[6IHO 2.2.2-3]

Онлайн взаємодія

Робить короткі онлайн коментарі, використовуючи елементарні мовні засоби, хоча зазвичай звертається до онлайн словників. . [6 IHO 2.3.1-2]

Заповнює онлайн анкету, повідомляючи особисті дані та підтверджуючи пропоновані умови. [6 IHO 2.3.2-1]

Виконує прості інструкції і ставить прості запитання під час виконання спільного завдання онлайн, якщо партнер готовий допомогти[6 IHO 2.3.2-2]

Використання ефективних стратегій побудови усного та письмового висловлювань

Пригадує необхідний набір фраз зі свого мовного і мовленнєвого досвіду. [6 IHO 3.3.1-1]

За потреби просить підтвердити, що мовна форма є коректною. [6 IHO 3.3.3-1]

Види страв та напоїв Покупки (в магазинах та онлайн); вартість товарів


Adjective:

comparative and superlative forms of regular and irregular adjectives;

as … as


Pronoun and determiner:

someone, anyone, etc;

possessive pronouns (my, our, etc.);

independent possessive pronouns (mine, ours, etc.);

quantifiers (some, any, a lot of, a bit of)

20-24

Для розвитку комунікативних умінь

-Використання мови для вираження певного ефекту (перебільшення, складені речення).

-Складання діалогів, використовуючи прості техніки для початку, ведення і завершення розмови різної тривалості.

-Використовують доцільні синоніми, вгадують чи визначають нові смисли, спираючись на засвоєні знання.

Для розвитку креативності

-Розігрування ролей у драматичних видах діяльності (розігруванні ситуацій, театралізованих постановках);

Для розвитку навичок співпраці

-Визначення необхідних для виконання завдання ролей учасників;

-Створення переліку ідей, що допоможуть дійти згоди в групі та завершити завдання;

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Розпізнавання та використання ключових граматичних понять і концепцій.

-Використання графічних організаторів у ході виконання завдань.

-Створення навчальних проєктів, використовуючи доступних ресурсів (допомогу вчителя, бібліотеку, інтернет тощо).

Для емоційного розвитку

-Обговорення власних емоцій та вибір найкращих стратегій управління емоціями.

Для розвитку соціальної відповідальності

-Пояснення базових фінансових процесів та пов’язану з цим відповідальність.


Україна та країна, мова якої вивчається


Сприймання усної інформації

Виокремлює основний зміст коротких, чітких, простих повідомлень та оголошень, інструкцій. .[6 IHO 1.1.3-1]

Сприймання письмового тексту

Виокремлює відповідну інформацію з текстів, які описують людей, місця, повсякденне життя, культуру і т. ін., якщо в них використано простий мовний інвентар. .[6 IHO 1.2.3-1]

Визначає, про що йдеться у коротких розповідях, коміксах, описах життя людей, фото-історіях, та складає уявлення про героїв. [6 IHO 1.2.5-1]

Використання ефективних стратегій сприймання усної інформації та письмового тексту

Використовує розуміння загального змісту коротких текстів і конкретних висловлювань на повсякденні теми для виявлення ймовірного значення невідомих слів із контексту. [6 IHO 1.3.1-1]

Усна взаємодія

Розповідає про свої уподобання та плани, в обмежений спосіб висловлює власну думку та аргументує її. [6 IHO 2.1.1-6]

Розпитує та пояснює, як дістатися певного місця з допомогою карти чи плану. [6 IHO 2.1.4-3]

Письмова взаємодія

Занотовує події, відповідні дати та час, які необхідно запам’ятати. [6 IHO 2.2.2-2]

Онлайн взаємодія

Робить короткі онлайн коментарі, використовуючи елементарні мовні засоби, хоча зазвичай звертається до онлайн словників. . [6 IHO 2.3.1-2]

Заповнює онлайн анкету, повідомляючи особисті дані та підтверджуючи пропоновані умови. [6 IHO 2.3.2-1]

Використання ефективних стратегій здійснення взаємодії (усної, письмової та онлайн)

Демонструє те, що він/ вона слідкує за ходом короткої простої розмови. Просить співрозмовника повторити, якщо він/ вона не розуміє отриманої інформації. [6 IHO 2.4.2-1]

Просить уточнити ключові слова чи фрази /вирази, використовуючи шаблонні фрази. [6 IHO 2.4.3-1]

Висловлювання своїх думок, почуттів, ставлення та позиції письмово

Пише вступ до тексту або його продовження, якщо може користуватися словником і довідковими матеріалами[6IHO 3.2.1-2]

Використання ефективних стратегій побудови усного та письмового висловлювань

Пригадує необхідний набір фраз зі свого мовного і мовленнєвого досвіду. [6 IHO 3.3.1-1]

Природні туристичні об’єкти

Modality:

should


Preposition:

prepositions of place (across, beside / next to, in front of, near, opposite, outside, through)


14-18

Для розвитку комунікативних умінь

-Ініціювання та підтримка бесіди, використовуючи відповідну мову для: демонстрації розуміння сказаного, прояву нерозуміння сказаного, прохання повторити сказане, прохання про уточнення.

-Складання діалогів, використовуючи прості техніки для початку, ведення і завершення розмови різної тривалості.

Для розвитку критичного мислення

- Аналіз усних/письмових повідомлень та виявлення проблемних моментів у плануванні (наприклад, шкільної поїздки).

Для розвитку навичок співпраці

-Ініціювання та підтримка бесіди, використовуючи вербальні способи вираження активного слухання співрозмовника (вигуки);

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Розпізнавання та використання фонематичних символів (транскрипцію).

-Ідентифікування та використання корисних ресурсів для навчання (онлайн і в бібліотеці).

-Створення навчальних проєктів, використовуючи доступних ресурсів (допомогу вчителя, бібліотеку, інтернет тощо).

Для розвитку соціальної відповідальності

- Участь у роботі з групи, приймаючи інших та демонструючи повагу до культурного розмаїття, без упереджень чи дискримінаційних поглядів.


Навколишнє середовище, погода. Тваринний світ.

Сприймання усної інформації

Співвідносить інформацію, сприйняту на слух, яка підкріплена засобами візуальної наочності, якщо мовлення чітке й повільне, з повторами, а тема знайома.[6 IHO 1.1.2-1]

Визначає теми у переглянутих відеозаписах, складає враження про їх основний зміст. .[6 IHO 1.1.5-1

Використання ефективних стратегій сприймання усної інформації та письмового тексту

Використовує розуміння загального змісту коротких текстів і конкретних висловлювань на повсякденні теми для виявлення ймовірного значення невідомих слів із контексту. [6 IHO 1.3.1-1]

Усна взаємодія

Запитує та розповідає на простому рівні про подію.[6IHO 2.1.4-4]

Письмова взаємодія

Занотовує події, відповідні дати та час, які необхідно запам’ятати. [6 IHO 2.2.2-2]

Онлайн взаємодія

Робить короткі онлайн коментарі, використовуючи елементарні мовні засоби, хоча зазвичай звертається до онлайн словників. . [6 IHO 2.3.1-2]

Використання ефективних стратегій здійснення взаємодії (усної, письмової та онлайн)

Демонструє те, що він/ вона слідкує за ходом короткої простої розмови. 6 IHO 2.4.2-1]

Просить співрозмовника повторити, якщо він/ вона не розуміє отриманої інформації. [6 IHO 2.4.3-1]

Просить уточнити ключові слова чи фрази /вирази, використовуючи шаблонні фрази. [6 IHO 2.4.3-2]


Усне висловлювання власних думок, почуттів, ставлення та позиції

Робить коротку, підготовлену просту презентацію на знайому тему. [6 IHO 3.1.4-1]


Зміна клімату, екстре-мальні погодні умови

Дикі та свійські тварини


Adjective:

Order of Adjectives


Verb:

Past Simple


Past Continuous


12-16

Для розвитку комунікативних умінь

-Виконання завдань комунікативної спрямованості, використовуючи доцільні стратегії для компенсації таких прогалин у мовленні:

икористовують невербальні способи спілкування.

-Використовують доцільні синоніми, вгадують чи визначають нові смисли, спираючись на засвоєні знання.

Для розвитку креативності

-Участь у видах діяльності, що включають музичні елементи.

Для розвитку навичок співпраці

-Моделювання етапів виконання завдання;

-Визначення необхідних для виконання завдання ролей учасників;

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Використання навчальних словників (для перекладу), а також інших додаткових ресурсів для збагачення словникового запасу.

-Використання графічних організаторів у ході виконання завдань.

-Створення нотаток/записів у ході прослухування/читання текстів.

Для розвитку соціальної відповідальності

- Участь у роботі з групи, приймаючи інших та демонструючи повагу до культурного розмаїття, без упереджень чи дискримінаційних поглядів.

- Обговорення того, як особисті звички та поведінка мають вплив на інших та на навколишнє середовище.


Мистецтво


Сприймання усної інформації

Визначає теми у переглянутих відеозаписах, складає враження про їх основний зміст. .[6 IHO 1.1.5-1

Сприймання письмового тексту

Виокремлює відповідну інформацію з текстів, які описують людей, місця, повсякденне життя, культуру і т. ін., якщо в них використано простий мовний інвентар. .[6 IHO 1.2.3-1]

Визначає, про що йдеться у коротких розповідях, коміксах, описах життя людей, фото-історіях, та складає уявлення про героїв. [6 IHO 1.2.5-1]

Використання ефективних стратегій сприймання усної інформації та письмового тексту

Використовує розуміння загального змісту коротких текстів і конкретних висловлювань на повсякденні теми для виявлення ймовірного значення невідомих слів із контексту. [6 IHO 1.3.1-1]

Усна взаємодія

Запитує та розповідає на простому рівні про подію. [6 IHO 2.1.4-4]

Письмова взаємодія

Пише короткі, прості записки, електронні та текстові повідомлення (SMS) . [6 IHO 2.2.1-3]

Усне висловлювання власних думок, почуттів, ставлення та позиції

Висловлює, можливо повільно, власну аргументовану думку. [6 IHO 3.1.3-1]

Робить коротку, підготовлену просту презентацію на знайому тему. [6 IHO 3.1.4-1]

Книги, журна-ли Музичні напрямки та жанри, музичні

інструменти


Conjunction:

as, because, so, when


Verb:

Future Simple


10-14

Для розвитку комунікативних умінь

-Використання мови для вираження певного ефекту (перебільшення, складені речення).

-Виконання завдань комунікативної спрямованості, використовуючи доцільні стратегії для компенсації таких прогалин у мовленні:

Для розвитку креативності

-Розігрування ролей у драматичних видах діяльності (розігруванні ситуацій, театралізованих постановках);

-Участь у видах діяльності, що включають музичні елементи.

-Продукування усних/письмових повідомлення на основі власних оригінальних ідей.

Для розвитку навичок співпраці

-Створення переліку ідей, що допоможуть дійти згоди в групі та завершити завдання;

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Розпізнавання та використання ключових фонологічних термінів та концепцій (довжину голосних, наголос).

-Ідентифікування та використання корисних ресурсів для навчання (онлайн і в бібліотеці).

-Створення навчальних проєктів, використовуючи доступних ресурсів (допомогу вчителя, бібліотеку, інтернет тощо).

Для розвитку соціальної відповідальності

- Участь/створення навчальних проєктів соціального спрямування (наприклад, волонтерська діяльність)




Сім’я


Сприймання усної інформації

Виокремлює важливу інформацію з програм, якщо мовлення чітке й повільне. .[6 IHO 1.1.4-2]

Сприймання письмового тексту

Знаходить важливу інформацію, яка подається в короткому описі особи. [6 IHO 1.2.5-1]

Усна взаємодія

Спілкується під час виконання простих повсякденних завдань, які вимагають простого і прямого обміну інформацією. [6 IHO 2.1.4-1]

Письмова взаємодія

Вносить особисту та іншу інформацію у типові бланки. [6 IHO 2.2.2-3]

Використання ефективних стратегій здійснення взаємодії (усної, письмової та онлайн)

Демонструє те, що він/ вона слідкує за ходом короткої простої розмови. 6 IHO 2.4.2-1]

Просить співрозмовника повторити, якщо він/ вона не розуміє отриманої інформації. [6 IHO 2.4.3-1]

Просить уточнити ключові слова чи фрази /вирази, використовуючи шаблонні фрази. [6 IHO 2.4.3-2]


Усне висловлювання власних думок, почуттів, ставлення та позиції

Робить коротку, підготовлену просту презентацію на знайому тему. [6 IHO 3.1.4-1]

Висловлювання своїх думок, почуттів, ставлення та позиції письмово

Пише вступ до тексту або його продовження, якщо може користуватися словником і довідковими матеріалами[6 IHO 3.2.1-2]

Використання ефективних стратегій побудови усного та письмового висловлювань

За потреби просить підтвердити, що мовна форма є коректною. [6 IHO 3.3.3-1]

Члени сім’ї, близькі та далекі родичі, риси характеру


Adverb:

adverbs of manner


Modality:

have to, don’t have to



12-16

Для розвитку комунікативних умінь

-Повідомлення про нерозуміння, звернення до співрозмовника з проханням допомогиуведенні бесіди,

-Використовують доцільні синоніми, вгадують чи визначають нові смисли, спираючись на засвоєні знання.

Для розвитку креативності

-Розігрування ролей у драматичних видах діяльності (розігруванні ситуацій, театралізованих постановках);

Для розвитку навичок співпраці

-Моделювання етапів виконання завдання;

-Визначення необхідних для виконання завдання ролей учасників;

Для розвитку умінь навчитися впродовж життя

-Визначення власних сильних та слабких сторін у навчанні (читання, письмо, слухання, та ін.).

-Створення нотаток/записів у ході прослухування/читання текстів.

Для емоційного розвитку

-Обговорення власних емоцій та вибір найкращих стратегій управління емоціями.

Для розвитку соціальної відповідальності

- Участь/створення навчальних проєктів соціального спрямування (наприклад,волонтерськадіяльність).















ІІІ. Календарне планування

I  семестр 2023 – 2024 навчального року

Кількість годин на тиждень: 5

Кількість годин у семестрі: І сем – 78

Кількість тем: 8

Кількість контролів: 8


Підручник: Оксана Карпюк, Крістіна Карпюк. Англійська мова: підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом). – Тернопіль: Видавництво «Астон», 2023 – 166 с. (Наказ МОН України від 08.03.2023 №254)


Сфера спілку-вання

Фоне-тика

Лекси-ка

Граматика

Аудіювання

Говоріння

Письмо

Читання

Домашнє завдання

Тема 1. «Шкільне життя. Я, моя сім’я і друзі»

1.

Знову до школи

Ex. 1, p. 4

a blackboard, a whiteboard, a CD player, a TV set, a computer, a printer, a sponge, a pinboard, a globe, school bags, a dictionary, a microscope, a register books, lamps, chalk, desks, chairs, a calendar, a map, a bookcase, a waste-paper basket

Зворот «there is/ there are»


Ex. 5, p. 5; Ex. 6, p. 6

Ex. 1, p. 9

Ex. 1, p. 7

Ex. 8, p. 6

2.

Режим дня школяра





Ex. 3-5, p. 8-9

Ex. 3, p. 10

Ex. 2, p. 7-8

Ex. 2, p. 10

3.

Наші друзі


Activity, relative, cuddly, similar


Ex. 4, p. 14

Ex. 2, p. 13


Ex. 1, p. 13, Ex. 5, p. 14

Ex. 2, p. 14-15

4.

Зовнішність наших друзів



Питальні речення

Ex. 4, p. 16


Ex. , p. 17

Ex. 3, p. 16

Ex. 1b, p. 18

5.

Як виглядає твій друг?



Present Simple, Present Continuos

Ex. 5, p. 19-20

Ex. 2, p. 18

Ex. 3-4, p. 19


Ex. 6, p. 20

6.

Характер мого друга



Present Simple, Present Continuos

Ex. 4, p. 22

Ex. 1, 3, p. 21, Ex. 5-6, p. 22

Ex. 7, p. 21


Ex. 2, p. 21

7.

Риси характеру






Ex. 1-2, p. 23


Скласти розповідь про свого друга

Тема 2. «Я, моя сім’я і друзі»

8.

Моя сім’я


Ex. 1, p. 24;

beard, earring, ponytail, plump, selfish, serious, shy



Ex. 4, p. 26

Ex. 2, p. 24

Ex. 3, p. 24-25

Ex. 5, p. 26

9.

Звичайнісінька сім’я


Braid, moustache, brave, hard-working, naughty, rude, skinny, skim, weak

Присвійний відмінок

Ex. 1-2, p. 27

Ex. 3, p. 27, Ex. 4, p. 28, Ex. 1, p. 28-29



Ex. 3, p. 30

10.

Зовнішність членів родини



Прислівник


Ex. 2, 4, p. 30, Ex. 5-6, p. 31

Ex. 1, p. 32


Ex. 2, p. 32

11.

Розповідь про сімю



Ступені порівняння прикметників і прислівників

Ex. 4-5, p. 33-34

Ex. 3, p. 33, Ex. 6 , p. 34

Ex. 1, p. 34


Ex. 2, p. 34-35


12.

Як виглядають члени твоєї родини?




Ex. 5, p. 37, Ex. 7, p. 38

Ex. 4, p. 36

Ex. 1, p. 36

Ex. 2, p. 36, Ex. 6, p. 37

Ex. 3, p. 36

13.

Друзі пізнаються в біді






Ex. 9, 11, p. 38,

Ex. 10, p. 39

Ex. 8, p. 38

14.

Про мене. Самостійна робота


Повторення актуальної лексики






Ex. 12, p. 40

15.

Цікавий випадок. Домашнє читання




Ex. 4, p. 43

Ex. 2, p. 42

Ex. 3, p. 43

Ex. 1, p. 41-42, Ex. 5, p. 43

Ex. 6, p. 43

Тема 3. «Шкільне життя»

16.

Школа


Maths, German, Music, Geography, English, Religion, French, IT, Art, Craft, History, Science


Ex. 3, p. 49



Ex. 1-2, p. 48-49, Ex. 6, p. 51

Ex. 5, p. 50

17.

Наша школа



Модальні дієслова

Ex. 5, p. 53, Ex. 7, p. 54


Ex. 1-2, p. 52

Ex. 4, p. 53

Ex. 6, p. 54

18.

Шкільні предмети




Ex. , p. 57-58

Ex. 1-2, p. 55-57, Ex. 4-5, p. 59



Ex. 3b, p. 59

19.

Розклад уроків


Connect, correct, international , improve, language, prefer, pronunciation, skill, opinion


Ex. 6, p. 60

Ex. 2, p. 61, Ex. 3, p. 62, Ex. 5c, p. 64

Ex. 4, p. 62-63, Ex. , p. 63

Ex. 1, p. 61

Ex. 5b, p. 64

20.

Шкільні правила






Ex. 2, p. 65, Ex. 2, p. 80-81

Ex. 1, p. 65, Ex. 1, p. 80

Написати свої шкільні правила

21.

Урок англійської мови




Ex. 3, p. 81, Ex. , p. 82




Ex. 5bc, p. 82

Тема 4. «Спорт»

22.

Cпорт


sailing, hockey, skating, long jump, horse riding, gymnastics, tennis, skiing, football, swimming, fencing, skateboarding, karate, high jump, running, volleyball, climbing


Ex. 1-2, p. 81,

Ex. 3, p. 67, Ex. 2, p. 68


Ex. 1, p. 67-68, Ex. 3, p. 68

Ex. 4, p. 69

23.

Види спорту

Ex. 6, p. 73



Ex. 1, p. 69, Ex. 3, p. 71



Ex. 2, p. 70, Ex. 4, p. 71

Ex. 5, p. 72-73

24.

Спортивні ігри



Питальні речення. Сполучники


Ex. 1, 3, p. 74

Ex. 2, p. 74-75

Ex. 4, p. 75, Ex. 6, p. 76

Ex. 7, p. 76

25.

Спорт в Україні





Ex. 1-4, p. 76-78

Ex. 1, p. 78-79


Ex. 2, p. 79

26.

Мій улюблений вид спорту

Ex. 9, p. 84



Ex. 9, p. 84

Ex. 6, p. 83, Ex. 10, p. 85


Ex. 7, p. 83, Ex. 8, p. 84

Скласти розповідь про свій улюблений вид спорту

27.

Спорт у моєму житті. Самостійна робота









28.

Контроль говоріння









29.

Контроль письма









30.

Контроль читання.









31.

Контроль аудіювання.









32.

Підсумковий урок.











 IІ  семестр 2023 – 2024 навчального року

 

Кількість годин на тиждень: 5

Кількість годин у семестрі:   ІІ семестр - 100

Кількість тем: 8

Кількість контролів: 8

 

Підручник: Оксана Карпюк, Крістіна Карпюк. Англійська мова: підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом). – Тернопіль: Видавництво «Астон», 2023 – 166 с. (Наказ МОН України від 08.03.2023 №254)

 

Сфера спіл-куван-ня

Фоне-тика

Лекси-ка

Грама-тика

Аудію-вання

Гово-ріння

Письмо

Читання

Домашнє завдання


Тема 5. «Харчування»


33.

Після зимових канікул. Домашнє читання




Ex. 2, p. 87

Ex. 3, p. 87


Ex. 1, p. 86, Ex. 4, p. 87

Читати текст


34.

Продукти харчування


Ex. 1, p. 92

bottle, tube, packet, can, box, carton, loaf, bar


Ex. 3, p. 93, Ex. 1, p. 94,

Ex. 4, p. 94

Ex. 2, p. 93


Ex. 2, p. 94-95


35.

Овочі та фрукти


Diet, grains, mealtime, snack, vegetarian, dairy, important


Ex. 1ab, p. 98

Ex. 3, p. 96, Ex. 5, p. 97


Ex. 4, p. 96, Ex. 1c, p. 98

Ex. 6, p. 97


36.

Солодощі



«Much/many»

Ex. 4c, p. 100

Ex. 2-4ab, p. 99-100, Ex.1b, p. 101


Ex.5, p. 100, Ex., p. 101,

Проект «Солодощі»


37.

Улюблені страви



Структури «Would/wouldn’t»

Ex.2, p. 102


Ex.3b, p. 102

Ex., p. 102, Ex.4, p. 103

Повторити вивчені слова


38.

Традиції харчування



Позначення дії в майбутньому


Ex.1, p. 105


Ex.5-6, p. 104, Ex.2-3, p. 105-106

Ex., p. 107


39.

Їжа і напої





Ex.4b, p. 107, Ex.5-6, p. 108

Ex.1-2, p. 109


Ex.3, p. 109


40.

Харчування. Самостійна робота.








Написати меню для шкільної їдальні


Тема 6. «Покупки»


41.

Покупки


Ex.3, p. 111


Ex.1, p. 110, Ex.4, p. 111

Ex.2, p. 110



Вивчити слова


42.

Покупки у Великобританії


Cash, cashier, cheap, goods, price, sale, self-service, size, trolley, ready-made


Ex.5, p. 115

Ex.2-4, p. 114


Ex.1, p. 112-113

Переказувати текст


43.

В супермаркеті


Ex.3, p. 118

Bargain, department store, expensive, shop, assistant, silk, suit, wool


Ex.1ab, p. 116, Ex.4, p. 119

Ex.1c, p. 116, Ex., p. 119, Ex.1, p. 120


Ex.2, p. 117

Вивчити слова




44.

Ми скупляємося

Ex.3, p. 120-121


Три основні форми дієслова, ступені порівняння прикметників та прислівників

Ex. 2, p. 120, Ex.3, p. 120-121

Ex.4-6, p. 121-122

Ex., p. 122


Ex.7b, p. 122


45.

Покупки в Лондоні


Advertisement, customer, item, paradise, selection, stall,

well-stocked



Ex.1а-2, p. 124, Ex.5-6, p. 126-127


Ex.1а, p. 123, Ex.3, p. 125

Ex.4, p. 124-125


46.

У гастрономі





Ex.1b, p. 130, Ex.3, p. 131


Ex.1, p. 128,

Ex.2, p. 128-129


47.

В універмазі





Ex.1a, 2 p. 130, Ex.4b, p. 131


Ex., p. 131, Ex.5-6, p. 132

Підготувати розповідь


48.

Ходимо по крамницях




Ex.7b, p. 133



Ex.7а, p. 133

Ex.1-2, p. 133-137


49.

Цікава історія. Домашнє читання





Ex.3-4, p. 137


Ex.1-2, p. 133-137

Повторити вивчені слова


Тема 7. «Подорож»


50.

Види транспорту


Види транспорту,

Ex.1-2, p. 142-143



Ex.3-4, p. 143, Ex.2, p. 145, Ex.3b, p. 145


Ex.1, p. 144, Ex., p. 145

Ex.4, p. 146


51.

В аеропорту


Journey, sailor, dangerous, enjoyable, safe, seif, tiring, troublesome


Ex.6, p. 147, Ex.1, p. 148,

Ex.7, p. 147, Ex.2, p. 148, Ex.4, p. 149


Ex.5, p. 146, Ex.3, p. 149

Ex.5, p. 150


52.

На автостанції

Ex.6, p. 150

yet, already, never, ever, recently, lately

Прислівники

Ex.6, p. 150, Ex.3, p. 151

Ex.1-2, p. 151, Ex.5-6, p. 152

Ex.4, p. 152


Ex.7, p. 153


53.

На вокзалі


Carriage, flight, passenger, platform, return, single


Ex.2, p. 154

Ex.3, p. 154


Ex.1, p. 153-154, Ex.4-5, p. 154-155

Ex.6, p. 155


54.

На землі і в повітрі






Ex.1-2, p. 156


Підготувати проект


55.

Подорожуємо. Самостійна робота








Повторити вивчені слова


56.

Країни світу


Ex.1, p. 160

Ступені порівняння прикметників і прислівників

Ex., p. 169

Ex.4, p. 164, Ex.4b, p. 169

Ex.3, p. 163

Ex.3, p. 163

Ex.5, p. 170




Тема 8. «Подорож.Україна. Великобританія»

57.

Лондон


Визначні пам’ятки Лондона



Ex.2a, p. 161-162, Ex.1-2, p. 167


Ex.2b, p. 161-162

Підготувати розповідь


58

Київ


Визначні пам’ятки Києва



Ex.6, p. 167,


Ex.5, p. 164-166

Підготувати розповідь


59.

Навколо світу

Ex.6, p. 170

Ex.4, p. 164, Ex.4b, p. 169; континенти, океани

Означений артикль «the»

Ex.6, p. 170, Ex.3, p. 173

Ex.2, p. 172


Ex.1, p. 168

Ex.1, p. 172


60.

Цікаві місця світу





Ex.1, p. 174, Ex.3-4, p. 175


Ex.2, p. 174-175, Ex.5-6, p. 176-177

Ex.1, p. 178


61.

Подорож Україною та Великобританією



Present Perfect Tense


Ex.1-2, p. 180-181


Ex.3, p. 181, Ex.4, p. 182

Ex.2, p. 179


62.

Придбання квитків




Ex.9, p. 184

Ex.6-8, p. 184, Ex.10, p. 185

Ex.5, p. 183


Підготувати розповідь


63.

Подорож. Самостійна робота





Ex.1, p. 187

Ex.12, p. 186, Ex.2, p. 187


Ex.3, p. 187-189


64.

Цікавий випадок. Домашнє читання




Ex.4, p. 189



Ex.3, 5, p. 187-189

Переказувати текст


65.

Урок-конкурс порт фоліо.










66.

Контроль говоріння










67.

Контроль письма










68.

Контроль читання.










69.

Контроль аудіювання.










70.

Підсумковий урок.











IV. Оцінювання навчальних досягнень учнів

Система та критерії оцінювання базуються на положеннях Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом МОН України від 01.04.2022р. за № 289, Загальних критеріях оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (додаток №2 до наказу №289), а також Методичних рекомендаціях щодо викладання англійської, французької та німецької мови у 2022/2023 навчальному році (лист Міністерства освіти і наук України від 19.08.2022 р. №1/9530-22).

Критерії оцінювання розроблені до кожного виду діяльності і мають на меті допомогти вчителеві конкретизувати навчальні досягнення учнів і надати необхідні інструменти для впровадження об’єктивного й справедливого оцінювання результатів навчання. Для розроблення та/або оцінки вже розроблених власних критеріїв і шкали оцінювання учитель може використати Орієнтовні вимоги до критеріїв та шкал оцінювання Державного стандарту базової середньої освіти.

Основними видами оцінювання результатів учнів, що проводяться учителем, є формувальне, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

Система оцінювання:

  • 10,11,12-високий рівень (В);

  • 7,8,9-достатній рівень (Д);

  • 4,5,6-середній рівень (С);

  • 1,2,3-початковий рівень (П).

Оцінювання зорієнтоване на визначені Державним стандартом базової середньої освіти ключові компетентності та наскрізні вміння й передбачені навчальною програмою очікувані результати навчання для відповідного періоду освітнього процесу. Під час оцінювання навчальних досягнень важливо враховувати дотримання учнями принципів доброчесності, а саме: вияв поваги до інших осіб, їхніх прав і свобод, дбайливе ставлення до ресурсів і довкілля, дотримання принципів академічної доброчесності.

У разі порушення учнем/ученицею принципів доброчесності під час певного виду навчальної діяльності, учитель може прийняти рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності.

Орієнтири для оцінювання 6 клас

Види мовленнєвої діяльності

Маркери для оцінювання

Дескриптори

Сприймання усної інформації

Типові тексти

Інформативні тексти, оголошення, інструкції, повідомлення чи історії.

Типовий зміст

Знайома тематика пов’язана з описом повсякденних предметів, подій та учнівськими інтересами і потребами.

Параметри мовлення

Чітке і повільне мовлення зі знайомим акцентом (стандартний місцевий варіант вимови) з повторами для довших текстів та підтримкою візуальними матеріалами чи контекстом.

Рівень мови

Словниковий запас визначений Програмою на рівні А2.

Кількісні показники

50-80 слів за 2 хвилини

Орієнтовні зразки типових завдань для контролю та оцінювання

Бесіда про спорт розмова про музику в школі Бесіда про відпочинок Бесіда про новий комп'ютер Розмова про сучасні технології Надання порад щодо здоров'я Прослуховування інтерв'ю про історичну подію Прослуховування історій про тварин Прослуховування інтерв'ю про догляд за домашніми улюбленцями

Сприймання письмового тексту

Типові тексти

Короткі прості друковані та електронні тексти інформативного чи розповідного характеру - статті, інструкції, підписи, списки, меню, повідомлення, записки, знаки чи вивіски, меню на смартфонах чи комп’ютері, тексти пісень, історії, веб-сторінки.

Типовий зміст

Знайома тематика, пов’язана з предметами повсякденного вжитку, потребами та інтересами учнів.

Рівень мови

Граматичні структури і лексика визначені Програмою на рівні А2+

Кількісні показники

Від 150 до 200 слів

Орієнтовні зразки типових завдань для контролю та оцінювання

Опис подорожі, розповідь про подорож

Опис улюблених місць Опис вбрання людини Короткі діалоги знайомої тематики Описи різних сімей Опис власної родини

Усна взаємодія та продукування

Загальна характеристика

Базова комунікація в межах знайомої тематики. Використовують обмежений запас слів, фраз, речень для коротких обмінів інформацією, потребують допомоги для підтримання бесіди на рівні логічного викладу.

Взаємодія та контекст

Учні 6 класу можуть говорити та взаємодіяти в межах знайомої тематики, якщо вчитель чи співрозмовник готовий допомогти і спілкується чітко та повільно.

Параметри мовлення

Учні 6 класу спілкуються у межах відомої їм тематики, послуговуючись обмеженим лексичним запасом, фразами а також на рівні простих речень. Вони можуть ініціювати елементарний обмін інформацією. Учням часто потрібна допомога для підтримання бесіди, якщо взаємодія виходить за рамки короткої комунікації, часто роблять паузи, підбираючи відповідну мову чи подекуди виправляючи власні помилки.


Лексика і граматика

Учні 6 класу вимовляють звуки зрозуміло та виявляють риси зв’язного мовлення на рівні змісту в межах знайомих слів і фраз досить добре, аби зрозуміло та донести зміст висловлювання до співрозмовника.

Вимова

Учні 6 класу використовують лексику і граматику в рамках знайомої тематики рівня А2, однак деякі неточності можуть викривляти зміст висловлювання.

Стратегії взаємодії

Учні 6 класу здатні підтримувати нетривалу бесіду, ставлять запитання, перевіряючи розуміння того, що говорить співрозмовник, а також виявляють активне сприймання на слух, невербальний зворотній зв’язок.

Орієнтовні зразки типових завдань для контролю та оцінювання

Бесіда про погоду

Бесіда про перегляд спортивних ігор або змагань Розмови про телешоу

Розмова про шкільний журнал чи газету

Розмова про шкільну подорож

Розмова про родинне дерево

Бесіди про музику і музичні інструменти

Письмова/Онлайн

взаємодія та продукування

Загальна характеристика

Використовують обмежений ряд слів, фраз, простих речень для продукування простих коротких текстів.

Лексика, граматика

Учні 6 класу пишуть короткі фактичні чи вигадані тексти на знайому тематику, використовуючи мову на рівні речень, та додаючи максимально відповідні слова та фрази.

Кількісні показники

Учні використовують лексику, граматику рівня А2

Типові тексти

Короткі прості друковані та електронні тексти інформативного чи розповідного характеру - статті, інструкції, підписи, списки, меню, повідомлення, записки, знаки чи вивіски, меню на смартфонах чи комп’ютері, тексти пісень, історії, веб-сторінки.

Орієнтовні зразки типових завдань для контролю та оцінювання

Письмова розповідь про ранкові заняття

Письмова розповідь про роботу

Електронний лист другу

Написання статті про місто

Написання історії про домашніх улюбленців Складання та презентація ідеальної школи













V. Навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення

1. Модельна програма авторів Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С., Унгурян І. К., Яковчук М. В. «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України, Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795)

2. Державний стандарт базової середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 30. 09. 2020 р. № 898).

3. Концепція «Нова українська школа» (2016 р.).

4. Закону про повну загальну середню освіту.

5. Типова навчальна програма для 5-9 класів загальної середньої освіти (Наказ МОН від 19.02.2021 №235)

6. Окана Карпюк, Крістіна Карпюк. Англійська мова: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом). – Тернопіль: Видавництво «Астон», 2022 – 155 с. (Наказ МОН України від 08.02.2022 №140)

7. Ноутбук hp.

8. Міжнародна комп'ютерна мережа Інтернет.

Немає коментарів:

Дописати коментар