Сторінки

Шкільне методичне об"єднання вчителів іноземної мови

 

Методичне об'єднання вчителів іноземної мови працює над проблемою: «Формування комунікативних компетентностей учнів ».

Проблема реалізується такими шляхами:

Вивчати нормативні документи та методичні рекомендації, що регламентують викладання іноземної мови.

Здійснювати вивчення методичних рекомендацій освітніх установ різного рівня.

Ознайомлюватися з новими методичними ідеями у фаховому журналі та іншій методичній літературі, під час семінарів-практикумів, вебінарів тощо.

Удосконалювати методику проведення різних типів уроків, в тому числі інтегрованих та нетрадиційних.

Стимулювати навчальну активність учнів на уроках шляхом застосування проблемних та пошукових форм навчальної діяльності.

Запроваджувати інноваційні технології в навчально-виховному процесі на уроках іноземої мови.

Організувати та вдосконалити роботу з обдарованими дітьми.

Приділяти увагу навчальним технологіям орієнтованим на збереження здоров’я дітей.

Організувати навчання дітей (1-5 класи) з урахуванням вимог зазначених у концепції НУШ, в середній та старшій школі - з урахуванням ключових змін до оновлених навчальних програм з іноземої мови.

Систематично вивчати затруднення, які виникають в учнів. Здійснювати моніторинг прогресу в усуненні утруднень учнів у вивченні іноземної мови.

Основними завданнями в роботі методичного об’єднання в цьому

навчальному році є:

1. Забезпечувати виконання вимог нових та оновлених навчальних програм, формувати та розвивати соціокультурну та соціолінгвістичну компетенції учнів.

2. Формувати та розвивати ключові життєві компетентності учнів шляхом інтегрованості змісту уроку.

3. Забезпечувати органічне поєднання всіх видів мовленнєвої діяльності учнів на уроках іноземної мови.

4. Вдосконалювати професійну компетентність вчителів шляхом їх самоосвіти, участі в різних методичних заходах.

5. Забезпечувати високий методичний рівень проведення уроків.

6. Створювати умови позитивної мотивації навчання, сприятливі психологічні умови для учнів на уроках іноземної мови.

7. Зорієнтувати навчання на особистість учня з урахуванням його вікових особливостей

Напрямками роботи МО в цьому навчальному році :

-Діагностична та навчально-корекційна робота з учнями:

Вчителі здійснювали корекційні та корегуючі заняття з учнями під час канікул: з учнями 5 та 10 класів з метою створення умов для адаптації учнів до нових умов навчання, з учнями 11 та 9 класів – з метою підготовки до ЗНО(мультимедійний тест) та ДПА(хоча й виявилося, що вона буде відмінена).

-Навчання та виховання особистості засобами англійської мови:

Вчителі постійно демонструють використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі.

Вчителі англійської мови приймали активну участь у роботі МО: розроблялись онлайн уроки в програмі Раdlet, тестові завдання на різних навчальних платформах; вчителі готували міні-презентації до уроків та з досвіду роботи, доповіді, проводили відкриті уроки, старанно виконували свої доручення.

Члени МО вчителів іноземної мови в самоосвітній діяльності приймають активну участь в онлайн-конференціях, вебінарах, тренінгах, де розглядались важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової укранської школи тощо.

Вчителі іноземної мови приймали участь у семінарах та семінарах-тренінгах для вчителів іноземної мови, які працюють в НУШ, семінарах та вебінарах для вчителів іноземної мови.

-Дослідницька робота вчителя за методичною самоосвітньою проблемою:

Вчителі англійської мови працюють над визначеними самоосвітніми проблемами, знайомлять із своїми здобутками на засіданнях МО. У І та ІІ семестрах відбулося 3 засідання методичного об'єднання вчителів англійської мови. На них розглядалися різні організаційні питання, проходив обмін досвідом з методичних проблем, ознайомлення з методичними новинками.

Тематика засідань методичного обєднання вчителів іноземної мови на

2022-2023навчальний рік:

перше засідання(від 27.08.2022 року):

1. Підведення підсумків роботи МО за минулий рік 2021/2022 (дистанційне навчання). (Яланська А.А.)

2. Планування роботи МО на 2022/2023 навчальний рік. (Яланська А.А.)

3. Вивчення методичних рекомендацій Міністерства освіти й науки України щодо викладання іноземних мов у 2022-2023 навчальному році. (Яланська А.А.)

4.Ознайомлення з вимогами до проведення уроків, критеріями оцінювання та особливостями адаптаційного періоду учнів у 5 класах НУШ. (Дармороз Н.С.)

5. Вимоги до проведення уроків під дистанційного навчання: тривалість онлайн-уроку, об’єм опрацьованого матеріалу та самостійна робота здобувачів. (Кондратьєв Д.В.)

6. Розгляд і затвердження календарного планування на І семестр 2022/2023 н.р. (Біла О.І.)

7. Участь у роботі міських методичних об'єднань. (Яланська А.А.)

друге засідання(від 12.01.2023 року):

1. Підведення підсумків роботи МО за І семестр (2022/2023 навчальний рік). (Яланська А.А.)

2. Підсумки роботи за І семестр у 5 класі НУШ. (Дармороз Н.С.)

3. Розгляд і затвердження календарного планування на ІІ семестр 2022/2023 н.р. (Біла О.І.)

4. Створення позитивного емоційного фону на онлайн-уроках англійської мови як невід’ємна складова навчання в умовах сьогодення. (Горпинич І.М.)

5. Атестація та проходження курсів підвищення кваліфікації. Звіт вчителів, які атестуються. (Кондратьєв Д.В.)

третє засідання(від 30.05.2023 року):

1. Підведення підсумків роботи МО за ІІ семестр (2022/2023 навчальний рік). (Яланська А.А.)

2. Використання дидактичних ігор на уроках англійської мови в умовах online-навчання: веб-квести, онлайн-кросворди, онлайн-пазли. (Горпинич І.М.)

3.Використання сервісів «Wordwall» та «LearningApps» на online-уроках (створення інтерактивних вправ). (Кондратьєв Д.В.)

4. Аналіз проведених уроків в умовах онлайн-навчання. (Біла О.І.)

5. Впровадження індивідуального та особисто-орієнтованого підходу на уроках іноземної мови в умовах дистанційного навчання.(Кравець Т.С.)

6. Визначення основних напрямків навчальної та виховної роботи на 2023/2024 навчальний рік. (Яланська А.А.)

7. Перегляд підручників та методичних посібників для роботи в наступному навчальному році. (Яланська А.А.)

Вимушене дистанційне навчання поставило вчителів перед непростими викликами: як організувати навчання дітей, коли вчитель не може бути поруч. І як зрозуміти, чи вивчила щось дитина, коли традиційні способи оцінювання недоступні.

Учителі іноземної мови працювали з дітьми в синхронному та асинхронному режимах. У даному випадку освітній процес здійснювався за зручним для вчителя та учнів інтерактивним розкладом. Зважаючи на ситуацію, що склалася в Україні, було взято до уваги, що деяку частину матеріалу діти опановують самостійно. Тому було надано їм більше спроб і часу на опанування матеріалами та виконання завдань. Навіть надавалась можливість повторно виконати роботи.

Отримання навчальних матеріалів та спілкування між учасниками дистанційного навчання забезпечувалося за допомогою онлайн-зустрічей та через передачу відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації.

Навчальний матеріал було представлено у різних форматах, з метою урізноманітнити процес навчання. Тексти, презентації, відеоматеріали, вебсторінки, уроки на вебсторінках із можливим проміжним виконанням тестових завдань, навчальні онлайн ігри, Всеукраїнські онлайн уроки на телеканалах, руханки, чати, QR-вікторини – такими видами діяльності були насичені навчальні дні наших діточок. До того ж учням надавалися завдання в робочих зошитах та за підручниками, які вони фотографували та надсилали вчителям за допомогою безкоштовного веб-сервису Google Клас. Учні виконували творчі проєкти, надсилали аудіо та відео відповіді, скриншоти виконаних тестів онлайн. Крім того, дистанційне навчання стало гарною нагодою глибше опанувати інформаційно-комунікативні технології.

Учителі використовували широкий набір інструментів для освітньої взаємодії з учнями. Існує маса платформ, хмарних сервісів електронних освітніх ресурсів тощо, які рекомендує МОН України для організації дистанційного навчання. Але серед інструментів спілкування в дистанційному навчанні учителі англійської мови обрали найпростіші: персональний сайт вчителя, електронна пошта, чат, соціальні мережі та месенджери, Viber, Skype, Telegram та Google Клас.

В новому навчальному році планується:

  • Продовження роботи над проблемою МО.

  • Удосконалення методики проведення різних типів уроків, в тому числі нетрадиційних та інтегрованих.

  • Стимулювання навчальної активності учнів на уроках шляхом застосування та пошукових форм навчальної діяльності учнів.

  • Запровадження інноваційних технологій в навчально-виховному процесі на уроках іноземної мови.

  • Продовження самоосвітньої роботи вчителя шляхом виконання перспективних планів самоосвіти.

  • Посилення роботи з обдарованими дітьми.

  • Поповнення сайту школи новими матеріалам інформацією про роботу ШМО.

  • Перед атестаційна підготовка вчителів. Проходження курсів підвищення кваліфікації.

  • Комп'ютеризації навчання та впровадження передових технологій навчання з урахуванням концепцій Нової української школи .



Немає коментарів:

Дописати коментар